Nawigacja
Działalność dydaktyczna
Seminaria i prace dyplomowe
Prowadzone w Katedrze Limnologii seminaria dyplomowe (zarówno licencjackie, jak i magisterskie) przeznaczone są dla studentów kierunków Geografia oraz Gospodarka przestrzenna. W jednostce uprawnienia do opieki nad dyplomantami posiada ośmiu nauczycieli akademickich – dwóch ze stopniem doktora habilitowanego oraz sześciu ze stopniem doktora.
Współpraca dyplomanta z opiekunem ma charakter indywidualnej relacji mistrz-uczeń zakładającej równorzędne zaangażowanie obydwu stron – opiekun zapewnia studentowi wsparcie merytorycznie oraz pomaga mu zorganizować i przeprowadzić badania, student aktywnie poszukuje wiedzy oraz systematycznie realizuje kolejne etapy pracy dyplomowej.
Celem seminarium dyplomowego jest pogłębianie wiedzy studenta z zakresu wybranego obszaru badawczego, a ponadto rozwijanie jego umiejętności stosowania właściwych metod badawczych, odpowiedniego komponowania rozprawy, logicznej argumentacji i prawidłowego wyciągania wniosków oraz ścisłego formułowania sądów.
Przy
ustalaniu tematu pracy dyplomowej brane są pod uwagę:
-
program badawczy Katedry
-
dotychczasowa wiedza, umiejętności oraz zainteresowania naukowe studenta
-
możliwości realizacyjne pracy, zwłaszcza w przypadku opracowań powstających w oparciu o badania terenowe prowadzone przez studenta.
Temat pracy dyplomowej ustalany jest w ciągu 2-3 tygodni od rozpoczęcia seminarium dyplomowego, tak więc student studiów I stopnia na przygotowanie pracy licencjackiej ma blisko dwa semestry, natomiast student studiów II stopnia na przygotowanie pracy magisterskiej cztery semestry.
Realizowane
w Katedrze Limnologii prace dyplomowe mają dwojaki charakter:
-
są oparte na własnych badaniach terenowych i/lub eksperymentalnych studenta (przeznaczone głównie dla dyplomantów studiów II stopnia kierunku Geografia)
-
powstają w oparciu o istniejące dane pomiarowe, materiały źródłowe oraz literaturę przedmiotu
Zakres tematyczny seminariów dyplomowych
Zakres tematyczny poszczególnych seminariów dyplomowych wynika z ogólnych celów i treści kształcenia obowiązujących na danym kierunku studiów, a stawiane dyplomantowi wymagania uwzględniają poziom jego wiedzy oraz umiejętności zdobytych na wcześniejszych etapach kształcenia.